Przejdź do głównej zawartości

Pierwsze ząbki

Ząbkowanie to zmora nie tylko dla dzieciaków, ale także dla ich rodziców. Maluch marudzi, płacze, ślini się, denerwuje się, ma temperaturę. Nie może spać, źle się czuje. BOLI GO! Swędzi, przeszkadza i wszystko co tylko.

Jedne dzieci ząbkują wcześniej, inne później. Nie ma reguły. W przyrodzie na większość rzeczy nie ma reguły. Jednak moment wyrzynania się ząbków może zależeć od genów. Jeżeli mamusia lub tatuś szybko mieli mleczaki to baaardzo możliwe, że dzidziuś również szybko będzie ząbkował. I na odwrót. 

Wyrzynaniu się ząbków towarzyszy przede wszystkim ból i swędzenie. Aby temu zapobiegać można posmarować obolałe dziąsełka żelem przeciwbólowym i przeciwzapalnym. Masaż również baaardzo załagodzi te nieciekawe objawy. Szorstka pieluszka tetrowa będzie do tego najlepsza! Ja daję Nelce do rączki, a ona już wie co ma z tym zrobić. Od razu pakuje do buzi :) 

Jeszcze do niedawna nie wiedziałam, dlaczego gryzaczki są wypełnione żelem, czy wodą. Teraz już wiem! Chłodzimy je w lodówce, a takie zimniutkie doskonale koją ból. Odkryłam Amerykę! Jak to człowiek czasem nie pomyśli ... 



Kolejnym objawem ząbkowania jest obfite ślinienie się, któremu często towarzyszy zaczerwienienie lub nawet wysypka wokół ust. Generalnie wszędzie tam pojawić się może, gdzie przez dłuższy czas jest ślinka. Zakładanie śliniaczka to najlepsza alternatywa na wielokrotne przebieranie malucha w ciągu dnia. Kornelka to przechodziła. Choć z początku nie miałam pojęcia skąd ta wysypka, to po paru dniach przeszła. I wtedy się domyśliłam. Skończyło się ślinienie i zaczerwienienie też zniknęło. 

Podczas ząbkowania bardzo często mamy do czynienia z gorączką. Niewielką, ale jednak. Jest to spowodowane stanem zapalnym. Gorączka jednak może świadczyć również o rozwijającej się infekcji. Należy być czujnym i obserwować malucha. U nas było tak, że jeżeli temperaturka przekraczała 38 st. to podawałam Nurofen. Na prawdę pomagał. Przechodziła nie tylko temperatura, ale także Nelunia lepiej się czuła. 

Ostatnia choroba z pewnością była spowodowana ząbkowaniem. Dziś zauważyłam, że przebiła się już górna dwójka :) Tak więc Kornelka ma już dolne jedynki i górną dwójkę. No i w drodze jest górna jedynka. 6 miesięcy i 3,5 zęba? Sporo! No i jakoś nie po kolei, jak by to moja sąsiadka powiedziała "Wam to zawsze wiatr w oczy". W sumie dla niej to powiedzonko pasuje do wszystkiego :D No ale same spójrzcie, na schemat ... Nic się nie dzieje chyba, ze nie po kolei, ale ja jednak wolę jak jest książkowo :D No ale nie powiecie mi chyba, że Wy nie wolicie?


Z ząbkami Kornleki jest tak, że chyba ma to po mnie. Mama mówiła, że ja też szybko miałam pierwsze ząbki, a jeszcze szybciej wszystkie stałe. Na złe mi to nie wyszło, jak do tej pory mam wszystkie, w nie najgorszym stanie także jest całkiem OK!

A Wasze dzieci jak ząbkowały? Szybko? Wolno? Intensywnie? Bez objawów? Kornelka znosi to baaardzo dzielnie. Nie płacze, przestała się ślinić. Jedynym objawem jest pchanie wszystkiego do buzi. No i pewnie ta choroba, którą niedawno przeszła ...

Komentarze

  1. U pierwszego dziecka byla temperaturka, zmmniejszony apetyt. Czesto masowalam dziaselka. Drugie dziecko lepiej znosi zabkowanie. Jest bardzo spokojny tylko mniej je. W 7 miesiacu wyszly dwa zabki na raz i od razu widac bylo 3 zabek.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas przy pierwszych ząbkach była temperatura i brak apetytu. Dużo pomagało masowanie dziąseł i smarowanie maścią. Teraz mojej wychodzą górne piątki, gorączki nie ma ale jest trochę marudna i ma katar.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie martw się zapalenie oskrzeli na pewno nie było spowodowane ząbkowaniem :) Zapalenie oskrzeli jest chorobą dróg oddechowych najczęściej wywoływaną przez infekcje wirusowe i/lub bakteryjne. Poprostu się przemierzłą, jak to mówią sezon na choróbska otwarty ...

    OdpowiedzUsuń
  4. A my same jesteśmy ciekawe jak to będzie narazie pakuje wszystko do buzi i się bardzo ślini ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas maly zaczal sie slinic jak skonczyl dwa miesiace i tak do 4 teraz skonczyl pol roku nie slini sie ale pakuje wszystko do buzi zadnego zabka jeszcze nie ma i na ostatniej wuzycie u lekarza powiedziala ze jeszcze gleboko siedza takzr my mamy to przed soba. Szczerze to sie troche boje ze bedzie plakal marudzil i nie bedzie chcial jesc bo jak do tej pory to jest aniol a nie dziecko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój maluch skończył dopiero 2msce a juz się slini jak nie wiem... wklada raczki do ust i ssie, ssie tez wszystko co tylko poczuje ze dotyka jego policzków. W nocy to juz calkiem katorga...pobudka co 1,5h :/ czy to normalne że tak wcześnie zaczęły mu sie wyrzynac zalążki ząbków?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

List do mojej córki

Kochana Córeczko Dziś mija dokładnie rok od kiedy jesteś już z nami. To pierwsze 365 dni bycia dumną mamą, pierwsze 52 tygodnie naszego pięknego życia. 7 kwietnia 2014 r., godzina 9:30. To wtedy przyszłaś na świat. Zwariowałam na Twoim punkcie w pierwszej sekundzie, kiedy Cię zobaczyłam. Zrozumiałam wtedy, że nie ma na świecie istoty, którą mogłabym pokochać bardziej od Ciebie. To Ty sprawiłaś, że mój świat wywrócił się do góry nogami, a wszystkie plany nagle, w jednej sekundzie uległy zmianie.  To dzięki Tobie nie oszalałam, kiedy zostałyśmy same, bez taty. To dla Ciebie byłam dzielna bo wiedziałam, że jesteś zależna ode mnie i muszę dać radę. Dla Ciebie byłam twarda, ciągle jestem. Dla Ciebie odmieniłam siebie i swoje życie. Wiele zrozumiałam, jeszcze więcej zyskałam.  To właśnie Ty nauczyłaś mnie prawdziwie kochać. Pokazałaś mi co to jest bezgraniczna miłość. Przecież to właśnie Ty kochasz mnie bezgranicznie, a ja taką samą miłością darzę Ciebie. Kocham Cię jak nikogo n

Mleko modyfikowane Bebiko i Bebilon

No to jak w tytule ... :) Ale od początku. Ostatnio zastanawiałam się nad różnicą pomiędzy mlekami modyfikowanymi Bebilon 1 i Bebiko 1. Jak wiadomo jeden producent - NUTRICIA. Postanowiłam więc napisać do nich mejla z zapytaniem czym różni się jedno od drugiego. Nie jedna z Was pewnie zna już od dawna odpowiedź na to pytanie, ale szczerze powiem, że mnie ona ZASZOKOWAŁA! Odpowiedź Pani z obsługi klienta brzmi: "Produkty różnią się szatą graficzną." No i oczywiście ceną.  I tyle!!!!!!! Szatą graficzną ... Normalnie nie wierzę, że tak łatwo dałam się zrobić w konia! Te mleka różnią się jedynie wyglądem opakowania i niczym więcej! Skład jest identyczny!

Faceta trzeba sobie wychować od początku!

Źródło: google.com Jestem największą fanką równouprawnienia, równości między kobietą a mężczyzną. Nie mam nic przeciwko urlopowi tacierzyńskiemu, nie śmieszy mnie facet myjący naczynia, normalnym jest dla mnie widok mężczyzny kąpiącego swoje dziecko czy zmieniającego pampersa wypełnionego po brzegi wszystkim. Są jednak kobiety, dla których wszystko co wyżej wymienione to istna abstrakcja. Poznajcie niektóre z nich.. Maria, 27 lat, mama szesnastomiesięcznej córeczki: " Relacje z partnerem mam kiepskie, jak czegoś nie zrobię to potrafi poniżać wyzywać mnie. Prawie ze sobą już nie rozmawiamy, a dzieckiem w ogóle się nie zajmuje. Najgorzej było po samym porodzie (mała miała straszne kolki potem zaparcia a później chciała być ciągle noszona) wtedy krzyczał ze dziecko plącze i ze nic z tym nie robię. Z domu mnie nie wypuszcza , jak się kłócimy i chce wyjść to zamyka mi drzwi i zabiera klucze.. Czuje się strasznie , gotuje sprzątam zajmuje się dzieckiem ale bez ent