Przejdź do głównej zawartości

Jak wrócić do formy sprzed ciąży II

Jak już pisałam w poście "Jak wrócić do formy sprzed ciąży" we wracaniu do formy sprzed ciąży ćwiczenia są na prawdę ważne. Uważam, że to 70% sukcesu. Pozostałe 30% to dieta. Nic przecież nie ma od tak sobie ... Jak to mówią, Rzymu nie zbudowali w jedną noc. Nie stracimy na wadze od samego marzenia o pięknej figurze rodem z magazynów modowych. 

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę i postanowiłam zacząć od małych kroczków i stopniowo zwiększać ilość ćwiczeń i powtórzeń.

Dobrze wiem, że od samego początku nie dam rady "walnąć z grubej rury" i drastycznie, z dnia na dzień zmienić swój styl życia, wcielić w nie dietę i ćwiczenia. 

Ułożyłam więc sobie plan, jak szybko przywyknąć do ćwiczeń i diety, żeby nie zniechęcić się brakiem siły i słomianym zapałem do wykonywania czegoś, co na daną chwilę wydaje się mi się nie możliwe. 

Zaczęłam od poniedziałku bo jak wiadomo powszechnie - od poniedziałku statystyczny polak zaczyna odchudzanie i walkę o nowe "ja".

Posiłki staram się jeść w przerwach ok. 2,5 - 3h. Z każdym tygodniem zmniejszając minimalnie ilość pokarmu na dany posiłek.

PONIEDZIAŁEK I

POSIŁKI:
Śniadanie - 200 ml chudego mleka + pół szklanki płatków owsianych (na ciepło)
Drugie Śniadanie - jajko gotowane + dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa + dwa plasterki wędliny (bez masła)
Obiad - 1/4 pojedynczej piersi (gotowanej, pieczonej lub grillowanej - ja preferuję tą ostatnią) z kurczaka (tnę pierś wzdłuż, a potem te wie części jeszcze na pół - wizualnie wygląda, że jest więcej) + pół torebki ryżu +  5-6 różyczek brokuła (w zależności od wielkości) + pomidor
Podwieczorek - To samo co na obiad, ale ryż zamieniam na pełnoziarnisty makaron, a brokuły na mini marcheweczki (ok. 20 sztuk)
Kolacja - duży jogurt naturalny

ĆWICZENIA:
(Ćwiczenia zawsze wykonuję między podwieczorkiem a kolacją.)
50 przysiadów + 50 brzuszków

WTOREK I

POSIŁKI:
Ś. - Jogurt naturalny + pół garści płatków owsianych + pół drobno pokrojonego banana (nie lubisz płatków owsianych? ja też nie lubiłam, ale z bananem na prawdę świetnie smakują!)
DŚ. - Garść rucoli + pół mozzarelli + 5 pomidorków koktajlowych
O. - 1/4 pojedynczej piersi + pół garści pęczaku + pół garści fasolki szparagowej 
P. - To samo co na obiad, ale pęczak zamieniam na ryż, a fasolkę na pomidorki koktajlowe
K. - jajko gotowane + dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa + dwa plasterki wędliny

ĆWICZENIA:
60 przysiadów + 55 brzuszków

ŚRODA I

POSIŁKI:
Ś. - Owsianka (jak w PONIEDZIAŁEK I)
DŚ. - Sałatka owocowa, ok. 200 g owoców
O. - 1/4 pojedynczej piersi + pół torebki ryżu + mini marcheweczki
P. - To samo co na obiad, ale ryż zamieniam na makaron pełnoziarnisty, a marcheweczki na pomidora
K. - Jogurt naturalny

ĆWICZENIA:
70 przysiadów + 60 brzuszków

CZWARTEK I

POSIŁKI:
Ś. - Jogurt naturalny duży + pół garści płatków owsianych
DŚ. - Jajko gotowane + dwie kromki pełnoziarnistego pieczywa + dwa plasterki wędliny
O. 1/4 pojedynczej piersi (gotowanej, pieczonej lub grillowanej - ja preferuję tą ostatnią) z kurczaka (tnę pierś wzdłuż, a potem te wie części jeszcze na pół - wizualnie wygląda, że jest więcej) + pół torebki ryżu +  5-6 różyczek brokuła (w zależności od wielkości) + pomidor
P. - To samo co na obiad, ale ryż zamieniam na pęczak, a brokuły na mini marcheweczki (ok. 20 sztuk)
K. - Garść warzyw gotowanych na parze

ĆWICZENIA:
80 przysiadów + 65 brzuszków

PIĄTEK I

POSIŁKI:
Ś. - Owsianka (jak w PONIEDZIAŁEK I)
DŚ. - Sałatka owocowa ok. 200g
O. - 1/4 pojedynczej piersi + makaron pełnoziarnisty + pół garści fasolki szparagowej 
P. - To samo co na obiad, ale makaron zamieniam na ryż, a fasolkę na pomidorki koktajlowe
K. - Jogurt naturalny

ĆWICZENIA:
90 przysiadów + 70 brzuszków

SOBOTA I

POSIŁKI:
Ś. - Jogurt naturalny duży + pół garści płatków owsianych
DŚ. - Garść rucoli + pół mozzarelli + 5 pomidorków koktajlowych
O. - O. - 1/4 pojedynczej piersi + pół torebki ryżu + mini marcheweczki
P. - To samo co na obiad, ale ryż zamieniam na makaron pełnoziarnisty, a marcheweczki na pomidora
K. - Sobota to taki dzień, w który kolacja jest wolna od diety. Oczywiście nie jem co wpadnie mi w ręce, ale w grę wchodzi np. pizza (oczywiście nie cała) lub nasza ulubiona sałatka z krewetkami albo jakaś zapiekanka.

ĆWICZENIA:
100 przysiadów + 75 brzuszków + jeden wybrany trening z Mel B

NIEDZIELA I

POSIŁKI: 
Ś.- Owsianka (jak w PONIEDZIAŁEK I)
DŚ. - Sałatka owocowa 200g
O. - Normalny, niedzielny obiad (bez ziemniaków) 
P. - 1/4 pojedynczej piersi (gotowanej, pieczonej lub grillowanej - ja preferuję tą ostatnią) z kurczaka (tnę pierś wzdłuż, a potem te wie części jeszcze na pół - wizualnie wygląda, że jest więcej) + pół torebki ryżu +  5-6 różyczek brokuła (w zależności od wielkości) + pomidor
K. - Jogurt naturalny

ĆWICZENIA:
110 przysiadów + 80 brzuszków + jeden wybrany trening z Mel B


Dziś, po 9 dniach ćwiczeń robię 150 przysiadów + 100 brzuszków i dwa treningi z Mel B. 

Moja dieta to oczywiście wybrane przeze mnie posiłku, które można dowolnie łączyć i mieszać. Jem jedynie pierś z kurczaka - ma najmniej tłuszczu. W mojej diecie nie ma kaszy gryczanej - nienawidzę jej. Po przedstawionym Wam planie wcielonym w życie spadło 1,5 kg z czego jestem mega zadowolona. Dało mi to kopa do dalszej pracy nad sobą. Oprócz diety i ćwiczeń staram się pić przynajmniej jedną dużą butelkę wody niegazowanej. Odrzuciłam wszystkie cukry. Owoce jem jedynie do 12:00, a kawy, którą piję od czasu do czasu nie słodzę. 

"Dieta" jest jaka jest. Nie jest urozmaicona zbytnio, to ze względu na to, że nie mam za wiele czasu w ciągu dnia, żeby gotować nie wiadomo jak wymyślne potrawy. 

Ważna jest systematyczność i zaangażowanie. 

A co robię jak czuję gdy już nie mogę? "To jeszcze tylko 5 powtórzeń. Zrobiłam już 80 to nie dam rady jeszcze 5? BEZ PRZESADY!"

No więc do roboty!!! Lato już za 124 dni!






Komentarze

  1. To na prawdę świetny pomysł!!! Muszę spróbować może tym razem się uda ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. bez najmniejszego sensu jest ten twoj pomysl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są gusta i guściki :)

      Usuń
    2. no i czego obrazasz juz krowo

      Usuń
    3. Obrażam? Jedyne na co zasługujesz to odpowiedź na Twoim poziomie. A i to nie wiem... ;)

      Usuń
    4. Obrażam? Jedyne na co zasługujesz to odpowiedź na Twoim poziomie. A i to nie wiem... ;)

      Usuń
    5. czyżby "mama jasia" albo jakis inny babsztyl wkurzony, ze nie moze kopiowac Twojego bloga ? ;)))

      Usuń
    6. Osobiscie powiem ze nie jestem mama jasia i prosze mnie do niej nie porownywac!! Zal mi was. Mam coreczke amelke i synka krystianka. A po 2 dzieci wygladam o niebo lepiej niz ty po 1 . Po drugim juz nie bedziesz krowa tylko swinia

      Usuń
    7. Pokaż, wszystkie ocenimy jaka z Ciebie miss!

      Usuń
    8. Pokaż, pokaż!!!!!! Też się chętnie z ciebie pośmieję <3

      Usuń
  3. ewelinka00757@wp.pl26 stycznia 2015 20:43

    Zjadłabym te wszystkie pyszności, ale karmię piersią i jestem na diecie bez mlecznej, bez jajecznej i dużo wiele innych 'bez', jak tylko będę mogła to skorzystam z propozycji! :) Pozdrawiam i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To minie szybciej niż Ci się zdaje, czas przy dziecku tak szybko płynie :(

      Buziaki ! :*

      Usuń
  4. Skoro Tobie się powodzi to może i ja spróbuję??? Czemu mi ma się nie udać??? Trzymaj kciuki!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój syn ma 7 miesiecy, po pół roku ważęmniej niż przed ciążą :) fakt, że w ciążu przytyłalam tylko 12 kg, ale moim zdaniem najszybciej kg lecą na spacerach i na zabawach z dzieckime:) oczywiście jako dietetyk chwalę kobiety, które biorą się za siebie i zdrowo się odżywiaja :) tak więc trzymam kciuki :) Zapraszam do mnie www.rzorza.blogspot.com:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córka ma 9,5 miesiąca i jakoś nie mogę dojść do siebie. Przez pierwsze 4 miesiące po porodzie ważyłam 4 kg mniej niż przed ciążą, a teraz jakoś mi się przybrało :( Może to na zimę?! :D A może jako dietetyk masz coś innego do zaproponowania? Złoty środek?

      Dziękuję :*

      Usuń
  6. Kochana...i Ty mi mówisz o słabych zdjęciach... jak ja tu widzę nie słabą lustrzankę i zdjęcie profesjonalne... :)

    Ale zmiana tematu na ten odpowiedni: ja swoje przybrane podczas ciąży kg straciłam w 3 pierwsze miesiące. Teraz waga jest stabilna... powinnam jednak popracować nad masą mięśniową, bo przez leżenie w ciąży całkowicie straciłam rzeźbę...

    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zdjęcia Neluni już nie są tak śliczne jak zdjęcia Twojego maleństwa <3 To wszystko przez pie*rzone drzewo, które przysłania mi całe okno a przez to w domu ciemno :(

      I ja muszę pracować bo to jakaś masakra jest!

      Usuń
  7. Ponoć 70% to dieta a 30% ćwiczenia ,choć szczerze powiem, że same ćwiczenia i staranie się jeść zdrowiej to też sukces. Ja przez pół roku schudłam 10kg :-) ps. Raczej bym zrezygnowała z ryżu chyba, że jesz brązowy ale polecam kasze jaglaną:-) a te codzienne jedzenie piersi to nie zbrzydnie?Może na przemian jedz też jakąś rybę a czasem można też bez mięsa :-) pozdrawiam i życzę powodzenia i wytrwałości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli coś pokićkałam :D z reszta różne źródła podają odmienne informacje! Kurcz, ryba to chyba nie jest dobry pomysł. Pierś rach ciach wrzucam na grilla, 5 minut i jest. A ryb? Piec ja... To za dużo czasu :D pierś mi się raczej nie znudzi bo uwielbiam grillowana. Jak już napisałam na początku postu to jest wprowadzenie, także całą reszta - bardziej rygorystyczna, dopiero jak będę na to przygotowana i będę wiedziała, że dam radę :)

      Usuń
    2. Proponuję, krótkie 8 minutowe ćwiczenia na brzuch :)
      Polecam warto:) https://www.youtube.com/watch?v=dDbw16rxteE&index=1&list=FL8_Jw6TErfzAKHGs4nepTsQ

      Usuń
    3. Proszę bardzo :*

      Usuń
    4. pierś z kurczaka można zrobić na różne sposoby. Ja preferuję w papirusie lub pieczona w przyprawach grillowana z warzywami też jest spoko, rybę też sobie wrzuć w jadłospis. natomiast ryż jak najbardziej tak -paraboiled- musimy dostarczac organizmowi węglowodanów w szczególności przed treningiem . A kiedy masz ochotę na coś słodkiego to zastąp słodycze owocami lub ciasteczka z płatków owsianych z miodem bakaliami mmmm

      Usuń
  8. Wydaje mi się, że same przysiady i brzuszki nie dadzą spodziewanych efektów. Wypróbowane na własnej skórze ;) natomiast na początek swojej przygody możesz przez jakiś czas próbować robić któryś z niedługich treningow znalezionych na you tube. Osobiście polecam skalpel "trenerki Polek" + do tego trening Mel B na wybraną przez Ciebie partie ciała :) ja tak zaczynałam pół roku temu a teraz tylko czekam na lato :D powodzenia i trzymam kciuki ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie ze zrozumieniem się kłania!

      Usuń
    2. Jak już napisałam na początku postu to jest wprowadzenie, także całą reszta - bardziej rygorystyczna, dopiero wtedy jak będę na to przygotowana i będę wiedziała, że dam radę :)

      Usuń
    3. Jak już napisałam na początku postu to jest wprowadzenie, także całą reszta - bardziej rygorystyczna, dopiero wtedy jak będę na to przygotowana i będę wiedziała, że dam radę :)

      Usuń
    4. Kurcze, już ktoś mnie hejtuje.. miło :P po 150 przysiadach i 100 brzuszkach można się nieźle zasapać a jak już jest zadyszka to z czasem zniknie zapał. Dlatego poleciłam trening bez zadyszki a plusem tego jest urozmaicenie żeby Ci się nie znudziło na samym początku przygody :) w żadnym wypadku nie miałam na myśli katowania się czymś rygorystycznym i bardzo wymagającym. .. ot tak, leciutki trening na wprowadzenie. Ale sama najlepiej będziesz wiedziała na co jesteś gotowa i na jak duży wysiłek możesz sobie pozwolić :)

      Usuń
    5. Dziś już jest 150 przysiadów + 100 brzuszków oraz dwa siedmiominutowe treningi z Mel B :P

      Usuń
  9. Bardzo dobry pomysł! :) Ja od kilku dni jestem na diecie ułożonej przez dietetyka. Fajne jest to że dosyć dużo kcal i przez to nie chodze głodna. Jadłospis jest bardzo prosty ale i smaczny. Ćwiczenia też mam. Jestem ciekawa jaki efekt będzie z wagą. Nie oczekuję nagłego efektu. Chodziło mi przede wszystkim o zmiane nawyków :)
    A do lata to możemy osiągnąć co chcemy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że osiągniemy! Jak nie my to kto? :*

      Usuń
  10. Trening z Mel B na mięśnie brzucha poszerza talię przez ćwiczenia mięśni skośnych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą talię najpierw trzeba mieć :D

      Usuń
    2. Więc co ćwiczyć na ABS ???? może jakieś porady ?

      Usuń
  11. Sam kurczak to mało wartościwe mięso spróbuj polędwiczek wieprzowych naprzykład grilownaych jeżeli lubisz są bardzo chude i bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest to, że każdy mówi co innego :(

      Usuń
    2. To fakt ale polecam to mięso ! :D przepięknie komponuje się z suszonymi pomidorami ( takimi w słoiczkach) :) zazdroszcze śniadan z płatków owsianych ja nie potrafie ich przełknąć :(

      Usuń
    3. Pomidory suszone?! Fu! Nie tknę :D

      Usuń
  12. Wiki a ile wazyłas przed ciążą a ile teraz ?(jeśli można wiedzieć )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed ciąża 79 kg, a teraz niecałe 77 :)

      Usuń
    2. Przed ciąża 79 kg, a teraz niecałe 77 :)

      Usuń
  13. Mniej niż przed ciążą..łał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał będzie wtedy, gdy będzie prawie idealnie <3

      Usuń
  14. a ile masz wzrostu?Jakoś tak nie widać na zdjęciach, że tyle ważysz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 174 cm :) Ja mogę nosić spodnie XS, a i tak dużo ważę. Już tak mam ... :)

      Usuń
    2. No to może kości lub tkanka mięśniowa waży :-) w sumie to waga nie ważna tylko jak się wygląda :-)

      Usuń
  15. a tak na inny temat Ty Kornelkę urodziłaś 7 kwietnia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją córkę też 7go tylko rok wcześniej :-)

      Usuń
    2. Ja swój córkę też 7go tylko rok wcześniej :-)

      Usuń
  16. A ja ci proponuje na sam początek przygody z odchudzaniem wyrzucić z diety śmieci i zamienić na wartościowe pokarmy. Oczywiście jasne pieczywo na ciemne, wyrzucić fast food słodycze i cukry . I najważniejsze woda woda i jeszcze raz woda !!! Ja czasem pije 3l dziennie :) a na obiad ryz paraboliczny i cziken pózniej dobry trenning i kg same poleca :) k

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj :) Radziłabym Ci zamienić brzuszki na półbrzuszki. Zdecydowanie dają lepszy efekt, a przede wszystkim nie obciążają tak kręgosłupa jak brzuszki. A Ty jako mama za pewne nosząca dziecko praktycznie ciągle na rękach może powinnaś przede wszystkim zadbać o swój kręgosłup. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A coś Ty, noszenie na rękach to jedna z ostatnich rzeczy, które lubi Nelka :D

      Usuń
  18. Trzymam kciuki :) i sama tez zaczynam bo synek niedługo roczek, wiosna za pasem a mała oponka została po dzidziusiu ;) z miła chęcią bede Cie podpatrywać ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Będę próbować.. tylko.. kurcze.. cały czas ta pierś .. :( zastąpię ją czymś innym w niektóre dni) może grillowany pstrąg :) Poza tym super super ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

List do mojej córki

Kochana Córeczko Dziś mija dokładnie rok od kiedy jesteś już z nami. To pierwsze 365 dni bycia dumną mamą, pierwsze 52 tygodnie naszego pięknego życia. 7 kwietnia 2014 r., godzina 9:30. To wtedy przyszłaś na świat. Zwariowałam na Twoim punkcie w pierwszej sekundzie, kiedy Cię zobaczyłam. Zrozumiałam wtedy, że nie ma na świecie istoty, którą mogłabym pokochać bardziej od Ciebie. To Ty sprawiłaś, że mój świat wywrócił się do góry nogami, a wszystkie plany nagle, w jednej sekundzie uległy zmianie.  To dzięki Tobie nie oszalałam, kiedy zostałyśmy same, bez taty. To dla Ciebie byłam dzielna bo wiedziałam, że jesteś zależna ode mnie i muszę dać radę. Dla Ciebie byłam twarda, ciągle jestem. Dla Ciebie odmieniłam siebie i swoje życie. Wiele zrozumiałam, jeszcze więcej zyskałam.  To właśnie Ty nauczyłaś mnie prawdziwie kochać. Pokazałaś mi co to jest bezgraniczna miłość. Przecież to właśnie Ty kochasz mnie bezgranicznie, a ja taką samą miłością darzę Ciebie. Kocham Cię jak nikogo n

Mleko modyfikowane Bebiko i Bebilon

No to jak w tytule ... :) Ale od początku. Ostatnio zastanawiałam się nad różnicą pomiędzy mlekami modyfikowanymi Bebilon 1 i Bebiko 1. Jak wiadomo jeden producent - NUTRICIA. Postanowiłam więc napisać do nich mejla z zapytaniem czym różni się jedno od drugiego. Nie jedna z Was pewnie zna już od dawna odpowiedź na to pytanie, ale szczerze powiem, że mnie ona ZASZOKOWAŁA! Odpowiedź Pani z obsługi klienta brzmi: "Produkty różnią się szatą graficzną." No i oczywiście ceną.  I tyle!!!!!!! Szatą graficzną ... Normalnie nie wierzę, że tak łatwo dałam się zrobić w konia! Te mleka różnią się jedynie wyglądem opakowania i niczym więcej! Skład jest identyczny!

Faceta trzeba sobie wychować od początku!

Źródło: google.com Jestem największą fanką równouprawnienia, równości między kobietą a mężczyzną. Nie mam nic przeciwko urlopowi tacierzyńskiemu, nie śmieszy mnie facet myjący naczynia, normalnym jest dla mnie widok mężczyzny kąpiącego swoje dziecko czy zmieniającego pampersa wypełnionego po brzegi wszystkim. Są jednak kobiety, dla których wszystko co wyżej wymienione to istna abstrakcja. Poznajcie niektóre z nich.. Maria, 27 lat, mama szesnastomiesięcznej córeczki: " Relacje z partnerem mam kiepskie, jak czegoś nie zrobię to potrafi poniżać wyzywać mnie. Prawie ze sobą już nie rozmawiamy, a dzieckiem w ogóle się nie zajmuje. Najgorzej było po samym porodzie (mała miała straszne kolki potem zaparcia a później chciała być ciągle noszona) wtedy krzyczał ze dziecko plącze i ze nic z tym nie robię. Z domu mnie nie wypuszcza , jak się kłócimy i chce wyjść to zamyka mi drzwi i zabiera klucze.. Czuje się strasznie , gotuje sprzątam zajmuje się dzieckiem ale bez ent