Przejdź do głównej zawartości

I życie staje się inne

Prawie półtorej roku siedziałam w domu. W zasadzie bezpośredni kontakt miałam jedynie z rodziną, rzadko spotykałam się z kimś innym. Przez bardzo długi czas było mi z tym na prawdę dobrze. Zdziczałam po prostu. Nie chciało mi się wstawać z łóżka, nie chciało mi się wychodzić z domu. Momentami wydawało mi się, że stoję nad przepaścią. Przepaścią zwaną DEPRESJA. Wtedy jedyną moją radością była Nela, M. i oczywiście blog. Tak na prawdę całą resztę miałam w dupie. Dziś, patrząc na to z perspektywy czasu (krótkiego, ale zawsze coś) wiem, że od depresji dzieliły mnie milimetry. 

Kiedy już czułam, że zaczyna dziać się źle, wiedziałam co jest tego przyczyną. Bardzo czekałam na dzień, kiedy wrócę do pracy. Im mniej czasu mi zostawało tym bardziej cieszyłam się, że już nie daleko. 

Jakiś tydzień przed planowanym dniem powrotu do pracy jakby mnie coś kopnęło. "Ja wrócę do pracy i będę musiała zostawić Kornelką." - tylko o tym myślałam, tylko takie zdania kłębiły się w mojej głowie. 

A jak było dzień przed? Cały wieczór serce waliło mi jak młot. Czułam się jak bym szła na rozmowę kwalifikacyjną do mojego wymarzonego miejsca pracy. No i bałam się. Nie mam pojęcia czego, po prostu się bałam. 

Jeszcze zanim zdążyłam wyjść z domu do pracy w pierwszy dzień była już pierwsza skucha. Byłam pewna, że Kornelka jak zwykle obudzi się ok. 7/8 rano. Więc nie nastawiałam budzika. I jak na złość maluch wstał o 8:40! Wyobrażacie sobie jak z prędkością światła zbierałam się do wyjścia? 

Mimo, że ten pierwszy dzień zaczął się w taki sposób to był dobry.

W pracy, kiedy chwilowo nie miałam nic do roboty - dużo myślałam. Byłam sama, bez dostępu do internetu. Tylko ja i grające radio. Już w pierwszych chwilach zrozumiałam jak dużo daje mi te kilka godzin poza domem. Bez Kornelki, bez M., bez DOMU!

Może nazwiecie mnie złą matką, może nazwiecie mnie egoistką, a może zimną suką ... Ale ja na prawdę jestem szczęśliwa, że przez kilka godzin dziennie mam czas odpocząć! Odpocząć od obowiązków, od dziecka, od tego wszystkiego co czasami mnie przytłacza. 

Teraz mam dwa życia. Domowe i zawodowe. W domu jestem mamą, kurą domową, opiekunką, kucharką, żoną, sprzątaczką i tak dalej ... A w pracy? Odcinam się od tego i jestem jedynie pracownikiem. I wiecie co? Dobrze mi z tym! 

To była jedna z najlepszych decyzji ostatnich miesięcy. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym dalej siedzieć w domu i męczyć się z samą sobą. Teraz wracam po pracy szczęśliwa, uśmiechnięta. Do końca dnia jestem już z Nelą. Chce mi się sprzątać, gotować obiad, jeździć na rowerze czy spacerować. Teraz w pełni czuję się żyję! A co robię? To temat na kolejny wpis, już niedługo!

















Komentarze

  1. Doskonale wiem co czujesz miałam to samo

    SERDECZNIE WAS POZDRAWIAM DZIEWCZYNKI!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wracam za 4 miesiące i chociaz Mania jest dla mnie najwazniejsza to tez sie cieszę z powrotu do pracy i powoli juz sobie myślę jak to wszystko będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie przede wszystkim inaczej! A tego młodej mamie trzeba :)

      Usuń
  3. Jesteś wspaniała mama a to że jest Ci dobrze gdy jesteś w pracy nie robi z Ciebie potwora !:) Jesteś młoda więc potrzebujesz jakiegoś odskoku od życia codziennego domu dziecka faceta :* czekam na kolejny post z niecierpliwością ! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś cudowną mamą i cudowną Kobieta :* Nelka na pewno jest najszczęśliwsza na świecie ! Powrót do pracy to normalne, każdy potrzebuje odpoczynku od codzienności ! :) głowa do gory :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze, że Ty czujesz się spełniona. Nawet nie wiesz ile bym dała, żeby móc wyskoczyć na kilka godzin gdzieś z domu. Ale niestety na ten moment nie pracuje jeszcze. Moją odskocznią są za to studia, na które jeżdżę średnio co dwa tygodnie przez weekend. Uwierz mi - wracam wtedy do domu z wielką radością, mam nowe chęci do działania i głowę pełną pomysłów.
    A najbardziej cieszy mnie to, że mam okazję zatęsknić za swoim dzieckiem.... A ten moment kiedy rzuca mi się na szyję, gdy wracam do domu jest bezcenny ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze Ci powiem, że ja mam tak samo, w pracy odpoczywam od tego wszystkiego, spraw domowych, problemów. W pracy myślę o Syniu i jak wracam do domu to nie mogę się doczekaćażgo przytule i się nim zajme.. Doskonale Cię rozumiem, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nelka wiedziała jak zrobić mamie psikusa wstając później;) Ale fajnie, że spełniasz się zawodowo:) Ja też już trochę tęsknie, ale jeszcze wiem, że to nie mój czas. No i boską masz córę:) Coraz większa i coraz piękniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nikt nie ma prawa oceniać tego co napisałaś. Jeśli Tobie dobrze z tym, że pracujesz to znaczy, że tak powinno być. Nie można nikogo uszczęśliwiać na siłę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też chciałabym bardzo wrócić do pracy, wyjść z domu i odpocząć od wszystkiego chociaż weekendami ale boję się, że nie będę potrafiła myśleć bez obecności mojego dziecka. Dzisiaj ma 14 miesięcy a nie został z nikim obcym. Nawet jak został z moim M. Miałam straszne obawy czy da radę czy maluch nie będzie płakał itp . Czasami mnie to wszystko przerasta i nie wiem jak pozbyć się tego " lęku " czy ktoś nie zrobi mu krzywdy i czy mały się nie za krzczyczy. A więc powiem Ci kochana, że bardzo zazdroszczę :-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tej strony Marlenka. Zbyt krytycznie podchodzisz do siebie lub uważasz, że cię tak ocenimy. Według mnie kilka godzin odpoczynku jest lekarstwem po którym jesteśmy lepszymi matkami i jesteśmy bardziej cierpliwe i z większym zaangażowaniem się opiekujemy dzieckiem. W moim przypadku po 8 godzinach pracy (lekkiej, biurowej) jestem pełna energii i z chęcią wracam do domu. Wczoraj doszła dostawa ze sklepu leleus.com i bawiliśmy się z Antosiem i mężem tak, że łza mi poleciała ze szczęścia :) najważniejsze aby znaleźć we wszystkim szczęście :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

List do mojej córki

Kochana Córeczko Dziś mija dokładnie rok od kiedy jesteś już z nami. To pierwsze 365 dni bycia dumną mamą, pierwsze 52 tygodnie naszego pięknego życia. 7 kwietnia 2014 r., godzina 9:30. To wtedy przyszłaś na świat. Zwariowałam na Twoim punkcie w pierwszej sekundzie, kiedy Cię zobaczyłam. Zrozumiałam wtedy, że nie ma na świecie istoty, którą mogłabym pokochać bardziej od Ciebie. To Ty sprawiłaś, że mój świat wywrócił się do góry nogami, a wszystkie plany nagle, w jednej sekundzie uległy zmianie.  To dzięki Tobie nie oszalałam, kiedy zostałyśmy same, bez taty. To dla Ciebie byłam dzielna bo wiedziałam, że jesteś zależna ode mnie i muszę dać radę. Dla Ciebie byłam twarda, ciągle jestem. Dla Ciebie odmieniłam siebie i swoje życie. Wiele zrozumiałam, jeszcze więcej zyskałam.  To właśnie Ty nauczyłaś mnie prawdziwie kochać. Pokazałaś mi co to jest bezgraniczna miłość. Przecież to właśnie Ty kochasz mnie bezgranicznie, a ja taką samą miłością darzę Ciebie. Kocham Cię jak nikogo n

Mleko modyfikowane Bebiko i Bebilon

No to jak w tytule ... :) Ale od początku. Ostatnio zastanawiałam się nad różnicą pomiędzy mlekami modyfikowanymi Bebilon 1 i Bebiko 1. Jak wiadomo jeden producent - NUTRICIA. Postanowiłam więc napisać do nich mejla z zapytaniem czym różni się jedno od drugiego. Nie jedna z Was pewnie zna już od dawna odpowiedź na to pytanie, ale szczerze powiem, że mnie ona ZASZOKOWAŁA! Odpowiedź Pani z obsługi klienta brzmi: "Produkty różnią się szatą graficzną." No i oczywiście ceną.  I tyle!!!!!!! Szatą graficzną ... Normalnie nie wierzę, że tak łatwo dałam się zrobić w konia! Te mleka różnią się jedynie wyglądem opakowania i niczym więcej! Skład jest identyczny!

Faceta trzeba sobie wychować od początku!

Źródło: google.com Jestem największą fanką równouprawnienia, równości między kobietą a mężczyzną. Nie mam nic przeciwko urlopowi tacierzyńskiemu, nie śmieszy mnie facet myjący naczynia, normalnym jest dla mnie widok mężczyzny kąpiącego swoje dziecko czy zmieniającego pampersa wypełnionego po brzegi wszystkim. Są jednak kobiety, dla których wszystko co wyżej wymienione to istna abstrakcja. Poznajcie niektóre z nich.. Maria, 27 lat, mama szesnastomiesięcznej córeczki: " Relacje z partnerem mam kiepskie, jak czegoś nie zrobię to potrafi poniżać wyzywać mnie. Prawie ze sobą już nie rozmawiamy, a dzieckiem w ogóle się nie zajmuje. Najgorzej było po samym porodzie (mała miała straszne kolki potem zaparcia a później chciała być ciągle noszona) wtedy krzyczał ze dziecko plącze i ze nic z tym nie robię. Z domu mnie nie wypuszcza , jak się kłócimy i chce wyjść to zamyka mi drzwi i zabiera klucze.. Czuje się strasznie , gotuje sprzątam zajmuje się dzieckiem ale bez ent